Naar de wildtuin - Reisverslag uit Acornhoek, Zuid-Afrika van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu Naar de wildtuin - Reisverslag uit Acornhoek, Zuid-Afrika van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu

Naar de wildtuin

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie

24 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Acornhoek

Vandaag een dagje Krugerpark, de wekker gaat om 5 uur en om half 6 zitten we in de auto. Het is een klein uurtje rijden naar de ‘Orpengate’. Een mooie dag waarbij naast de olifanten, buffels, gieren, leeuwen, neushoorns, luipaard(alleen Kim want ik was weer eens te laat) vooral het beeld van drie overvol beladen omgebouwde felblauwe bakkies, afgevuld met 24 in safari outfit gestoken Duitse toeristen tot grote hilariteit leidt. Met regelmaat komen we die dag ‘The Germans’ tegen waarbij wij de marsmuziek met een grote glimlach door onze auto laten tetteren. Neemt niet weg dat we een onvergetelijke ontmoeting met een kudde olifanten beleven, 30 gieren aan het karkas van een giraffe zien peuzelen en als klap op de vuurpijl een leeuwin met twee welpen vrolijk zien banjeren in een waterloop. Om 10 seconde voor sluitingstijd worden we letterlijk door een oude olifant bul het park uit begeleid.

• 24 Februari 2015 - 15:06

Henny:

Dank je wel voor de prachtige verslagen en deze geweldige foto's.

• 24 Februari 2015 - 15:09

Nick En Niels:

Hallo Richard,

Hopelijk bleef het bij hoofdschudden en neussnuiten van de olifant en is de kudde prachtige olifanten op afstand gebleven :-)
    Waren er in de moestuin maar van deze prachtige vogeltjes.

Nog veel succes met de tuin en groetjes van Nick&Niels de Jong