Ter voorbereiding - Reisverslag uit Maarn, Nederland van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu Ter voorbereiding - Reisverslag uit Maarn, Nederland van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu

Ter voorbereiding

Door: Richard Zweekhorst

Blijf op de hoogte en volg Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie

13 Februari 2015 | Nederland, Maarn

Twee weken geleden plofte er een mail uit Zuid Afrika in mijn mailbox. Na een dagje broeden heb ik besloten om hulp te vragen.
Een week verder, is de ticket geboekt en mij mailbox volgelopen met mooie reacties al dan niet vergezeld van mooie bijdragen.

Op 14 februari zal ik weer afreizen naar Acornhoek om deze keer samen met de organistatie Spring of Hope een bijdrage te leveren aan het duurzaam opzetten en/of continueren van permaculture moestuinen.
In het gebied zijn 25 scholen aangesloten en komen er op korte termijn weer 5 scholen bij. Veel mooie mensen, bedrijven, scholen of groepen mensen hebben spontaan besloten om een steentje bij te dragen. Ook Spring of Hope en mijn bedrijf Tuinen van Vroeger investeren mee.
De 30 scholen voorzien van een donateur was een iets te ambiteus plan. Het zijn er op dit moment 23 en daarmee gaan we het gewoon doen. Wie weet wat er nog binnen druppelt.

Vandaag was ik nog even op Basisschool De Meent in Maarn. Hier zijn we vorig jaar begonnen met moestuintjes waarin het woordje 'moeten' niet voorkomt. Kinderen werken net als in Afrika in hun eigen tijd in de tuin. De Beretta Primary School in Zuid Afrika heeft de basis gelegd onder dit initiatief. De kinderen, ouders en leerkrachten zijn spontaan in actie gekomen en hebben samen meer dan 900 euro opgebracht! Een mooie blijk van verbondenheid die ik samen met heel veel verhalen mee neem naar Zuid Afrika.

De komende tijd zal ik op deze blog met regelmaat iets proberen te schrijven en zo jullie allemaal een klein beetje mee nemen op de reis. In de maillijst staan een aantal adressen, voel je vrij het verslag door te delen.

Ik wil iedereen bedanken voor het vertrouwen en van mij de belofte dat ik er samen met Spring of Hope iets moois mee ga doen.

Richard

  • 13 Februari 2015 - 18:15

    Lizzy:

    Richard,
    Hoop dat door jou komst in zuid afrika de motivatie om door te gaan met de moestuinen weer groot wordt.
    Veel succes en plezier!

  • 13 Februari 2015 - 18:20

    Michiel:

    Ha Richard,
    Ik wens je een heel mooie en succesvolle reis (en ik hoop dat je tussendoor tijd kunt vinden om ons (weer) op de hoogte te houden).

  • 13 Februari 2015 - 19:38

    Gerda Schregardus:

    een mooi initiatief en veel succes!

  • 13 Februari 2015 - 20:27

    Anneke:

    Hey Richard,

    Als de energie waarmee je verslag doet gelijk is aan de energie waarmee jij daar aan de gang gaat, zegt dat veel over de kiemkracht van het zaad dat jij daar gaat zaaien. Wens je mooie ont-moetingen van hart tot hart.

  • 13 Februari 2015 - 20:35

    Paul:

    Respect Richard voor je enthousiasme en inzet aan de andere kant van de wereld. Kunnen we met z'n allen een voorbeeld aan nemen.
    Goede reis en verblijf gewenst!
    Paul

  • 13 Februari 2015 - 22:29

    Anne-lies :

    hallo Richard
    Ik wens je een hele mooie en goede reis toe. En jou een beetje kennende komt de rest wel goed.
    Geniet ervan.
    Kom gezons weer terug.
    Groet.
    Anne-lies.

  • 14 Februari 2015 - 10:38

    Henny Zweekhorst:

    Richard wij wensen je heel veel succes, met jouw hulp en kennis weet jij het vast in die 2 weken weer aardig op poten te krijgen.
    Geniet van de mooie ontmoetingen en al het mooie van de natuur.
    Wij kijken uit naar al je mooie verslagen van jou belevingen.
    Dikke knuffel van Pa en Moe.

  • 14 Februari 2015 - 21:11

    Stef:

    Wij wensen jou/jullie een mooie en vruchtbare weken toe.
    Veel succes en vergeet niet te genieten.
    Vriendelijke groet Stef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie

28 dagen lang ontdekken we met zijn vijven Zuid Afrika. We gaan op zoek naar nieuwe indrukken en hopen te vinden wat we al lang vergeten zijn. Gaat Afrika ons meer geven dan we er ooit naartoe kunnen brengen?

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 38700

Voorgaande reizen:

02 Januari 2019 - 11 Februari 2019

Let's Try

05 Februari 2015 - 10 Maart 2015

Ti tsembi we n'wini

01 Maart 2013 - 11 April 2013

11000 kilometer reizen om jezelf tegen te komen.

20 Juli 2012 - 16 Augustus 2012

The Little Five trip

Landen bezocht: