Feedback - Reisverslag uit Acornhoek, Zuid-Afrika van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu Feedback - Reisverslag uit Acornhoek, Zuid-Afrika van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu

Feedback

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie

01 Februari 2019 | Zuid-Afrika, Acornhoek

Twee verslagen op een dag, het is even niet anders.
Morgen zal het wekkertje erg vroeg gaan om eindelijk het prachtige Krugerpark te gaan bezoeken. Bob is er an toe om de nijlpaarden te zien en ik kan niet wachten om weer eens tussen en kudde olifanten te belanden. Hoewel het erg groen is nu en daardoor het zicht beperkt is is het leukste van deze tijd dat er veel jonge dieren zijn.

Vanochtend hebben we het plan besproken en dat was een mooie ervaring. Gezamenlijk aan een bureau wordt er vrijuit gesproken over het afwegingskader en de wensen die er nog aan toegevoegd kunnen worden.
Bob heeft de unieke waarde van deze moestuin uiteengezet. Al snel werd duidelijk hoe je vanuit een waardestelling en een missie naar een visie voor lange termijn kan toewerken. Stel dat over een aantal jaar Spring of Hope de financiële injectie moet of wil stopzetten, kan de tuin dan op eigen kracht geld genereren om in haar bestaansrecht te voorzien?
Waarom maken we de plannen niet gelijk geschikt om op eigen kracht te draaien? Onafhankelijkheid is een groot goed.
Mooi om te zien dat Try en Bob elkaar hierin vinden.
De komende week gaat dit nog wel een concreter vervolg krijgen.
Daarnaast gelijk de waarschuwing om nooit te. ereteken wat de missie van deze moestuin is. Kennis delen en hulp geven aan mensen die het echt even nodig hebben. Ubuntu!

Voor de indeling van de tuin was er veel enthousiasme. Er was naar de mensen geluisterd en hun ideeën waren terug te vinden in het ontwerp. Alles was terug te voeren op permaculture en de manier waarop de tuindelen elkaar versteken op meerdere vlakken heeft iedereen verrast.
Het plan teken ik komende week definitief uit en zal er en uitgebreide beschrijving bijvoegen. Wordt een uitdaging in het Engels...

Vandaag weer uit uitgebreide app van Leantte met dank en de vraag of ik ook een plan voor haar tuin wil maken. Ze heeft gelijk de meerwaarde gezien en wil de komende week nog even doorpakken.
Voor deze vrouw een mooi kado om met liefde te geven.