Proost! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu Proost! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu

Proost!

Blijf op de hoogte en volg Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie

12 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Als we wegrijden uit Hermanus komt het met bakken uit de hemel. Doordat de walvistocht afgelast is hebben we geen enkele noodzaak hier langer te blijven. We besluiten via de wijnstreek en de plaats Stellenbosch richting Kaapstad te rijden.
Eénmaal aangekomen in Stellebosch is het overwegend droog en we wandelen door het oude plaatsje, hier nog veel gebouwen uit de 18e en 19e eeuw en de plek ademd de sfeer van de oude glorietijd.
Er is hier meer geld te besteden en de luxe is overal om ons heen, we zien amper kleurlingen en de auto's zijn groot en nieuw.
Als we later door de winkelstraat lopen en een keer lnksaf slaan waar het niet zou moeten wordt het contrast snel duidelijk. Hier is de apartheid nog goed zichtbaar en de kloof tussen blank en zwart enorm.
Voor het eerst zijn de bedelaars opdringerig en voelen we ons onveilig.
We rijden langs de fruitboeren en doen even het landgoed Kanonkop aan. Wat een enorme hoeveelheid druiven groeien hier in de omtrek.
De grapjes over opa laten zich wel raden, we lagen dubbel van het lachen!

Met stromende regen komen we aan in Kaapstad, de voorspellingen voor de komende dagen vallen tegen, we zullen de plannen moeten bijstellen. Onze appartementen zijn voorzien van alle luxe en zijn ruim opgezet.
Vanaf ons balkon horen en ruiken we de Atlantische oceaan die speelt met de elementen. We gaan in de late middag even naar het zandstrand om de lucht van de zee te inhaleren en de harde wind door onze haren te laten gaan.

De volgende ochtend horen we het door de dichte gordijnen nog steeds stormen. Als we de gordijnen open doen blijkt het eigenlijk maar een klein briesje te zijn. De golven van de zee denderen tegen de rotsen voor ons appartement en maken zoveel herrie dat het wel een storm lijkt.
De tafelberg zit helaas nog vol in de wolken en we besluiten de tocht naar Robbeneiland te ondernemen.
Met zo weinig wind moeten ze wel weer varen.
Helaas, Zuid Afrikanen zijn echte zoetwater matrozen en de boot naar Robbeneiland blijft aan de kant.
We bezoeken een aquarium en bewonderen de beelden van Mandela, Tutu en de Klerk. Hierna gaan we shoppen in de Waterfront Mall, hier zijn alle grote merken te krijgen. We worden er niet gelukkig van.

Morgen proberen we de walvissen nogmaals te gaan bewonderen en hoop ik in de avond prachtige foto's te kunnen plaatsen op de site.

Ondertusen hebben we weer wat afbeeldingen bij verslagen gezet, ze beginnen allemaal met de hoofdletter T;

• 13 Augustus 2012 - 11:01

Henny En Jacques:

Opa gaat zijn koffer al pakken om die druiven te bekijken.Hij is benieuwd of ze anders zijn dan in Italië.
    Weer geweldige foto's die jullie laten zien. Zo zie je maar, ook als het weer niet mee zit dan heb je toch geweldige foto's. Nog een paar dagen genieten, heel veel plezier!

• 13 Augustus 2012 - 17:47

Joke En Aartje:

Hallo thelittle5,
    Wat leuk om zoveel mooie foto's van jullie te zien en de verslagen te lezen.
    Ook de natuurfoto's zijn prachtig!
    Jullie zien wel heel erg veel.
    Groetjes van Joke en Aartje

• 13 Augustus 2012 - 21:23

Immy:

Wauw! Jullie hebben echt een fantastische reis. In Zweden hadden we 3 weken geen internet, dus ik heb net alles in 1 keer gelezen. Sven vond het erg leuk om zijn voetbalshirtje op de foto te zien. Geniet nog even en daal straks rustig terug in het leventje in Nederland. Gr. Immy