Winter in Zuid Afrika - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu Winter in Zuid Afrika - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu

Winter in Zuid Afrika

Blijf op de hoogte en volg Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie

11 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Hermanus

Helaas, de cheetah's was pas boven de 16 jaar en kleine roofdieren om te knuffelen waren er nog niet. Dan rest er een gewone dierentuin en die kunnen we thuis ook bezoeken. Puck heeft er wel een beetje de balen van en we besluiten dan maar naar de sruisvogels te gaan.
En weer helaas, het is te nat om op de struisvogel te gaan rijden, gelukkig kunnen we er wel op zitten.
Dan maar op de rug van een kameel!

Van Oudtshoorn rijden we de volgende dag naar Hermanus, een behoorlijke rit van 5 uur. We hebben stralend weer en we rijden via de bergpassen weer naar de kust. Mooi begroeide bergen waar straks in de lente de bloemen overvloedig zullen bloeien, in de winter is het groen en af en toe een beetje woestijnachtig, wat een vreemd landschap is dit weer, weer is het anders dan de gebieden waar we al waren.

De route verloopt voorspoedig en omdat we voor liggen op schema besluiten we het meest zuiderlijke punt van het continent Afrika even aan te doen. We rijden door de graanschuur van Zuid Afrika met enorme boerderijen. Een tweebaansweg waarin over 50km ongeveer 5 flauwe bochten zitten, of we door Amerika rijden. In de plaats Bredasdorp zijn veel lokale artikelen te koop zoals trekkers, wielen voor trekkers, aanbouwwerktuigen voor trekkers en zelfs miniatuurtrekkers, de lokale Bed en Breakfast zijn waarschijnlijk ook trekkershutten...

Cape Agulhas, de zuiderlijkste punt heeft een vuurtoren, rotsen en veel kleine appartementen, het dorp lijkt van de buitenwereld afgesloten.
We picknicken er even en rijden dan door naar Hermanus toch weer een rit van 140 km. We kijken er inmiddels niet meer van op om deze afstanden te rijden.

Met stralend weer rijden we Hermanus binnen het waait behoorlijk maar dat hoort nu eenmaal bij de zee. Aangekomen in het hotel wacht weer een grote teleurstelling, die ochtend is onze walvistrip afgezegd omdat er zware storm op komst is. Met de stralende lucht voor ons is het onwerkelijk en we balen enorm omdat we die middag makkelijk hadden kunnen gaan als we het geweten hadden. We zijn allemaal een beetje van slag, we hadden hier echt zin in.

Om 6 uur barst de strom los en we eten in een klein visrestaurant waar een tent is aangezet. We hopen de tent zal blijven staan.
Binnen is het behagelijk, de wijn heerlijk droog en de gegrilde Kingfish bungeld over de randen van het bord, heerlijk!
Volgegeten lopen we naar het hotel, de wind is hard en de lucht kraakhelder, wat een fantastische sterren!

• 12 Augustus 2012 - 20:14

Lizzy:

Jammer van de dingen die jullie niet hebben kunnen doen, maar volgens mij hebben jullie al heeeeel veeeeel andere leuke dingen gedaan/gezien. En dan wat jullie nog gaan zien.
    Veel plezier nog de laatste week!
    Ik denk dat we wel een weekendje kunnen plannen om alle foto's te bekijken en alle verhalen te horen.
    Groetjes Lizzy

• 13 Augustus 2012 - 11:10

Henny En Jacques:

Wij zijn benieuwd hoeveel km. jullie inmiddels al hebben afgelegd. Jammer dat de plannen moesten worden bijgesteld.Wat zal die vis en de wijn lekker gesmaakt hebben in dat visrestaurant.