We hebben weer stroom - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu We hebben weer stroom - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu

We hebben weer stroom

Door: thelittle5

Blijf op de hoogte en volg Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie

22 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Graskop

Twee dagen van de reis zijn weer voorbij. Gisteren hebben we in ons hotel in Johannesburg veel te lang zitten wachten op een huurauto van Avis. Waar de auto om 9 uur voor ons gereed zou staan bij het hotel konden we uiteindelijk pas om 14 uur vertrekken uit Johannesburg. Het duurt niet lang voordat we de eerste echte sloppenwijken langs de rand van de weg zien, indrukwekkende armoede op een paar vierkante meter. We vervolgen de reis naar Dullstroom waar we rond vijf uur bij de Duck and Trout arriveren. Een prachtig appartement maar steenkoud, verwarming kennen ze hier niet. Eten en vroeg naar bed, warm tegen elkaar aangekropen.Door het gedonder met de auto toch het gevoel van een verloren dag, we zullen de tijd niet hebben om Dullstroom te ontdekken.

Vandaag gaat de reis van Dullstroom naar Graskop en het beloofd een mooie route te worden. We vertrekken op tijd naar de MacMac waterfalls waar we kunnen zwemmen en genieten van het uitzicht van een echte waterval. Overal verkopen mensen iets langs de weg, eerst is het zielig maar al snel slaat het om in irritatie, er zit geen rem op. Het water bij MacMac is belachelijk koud, maar we hebben ons niet laten kennen. Via Pilgrim's Rest rijden we naar het Graskop hotel in Graskop. Aangekomen in Graskop is er geen eletriciteit in het plaatsje en we dineren in het enige restaurant dat wel open is gebleven met openhaard en kaarslicht. En nu, on 20.30 uur is er electra en hebben we de toegang tot het hotelnetwerk illigaal gekocht van de barman.
We hebben weer stroom...maar geen verwarming. De 25 graden van de dag zijn na zonsondergang weer snel vergeten als de temperatuur op een graad of 6 blijft steken. Straks weer vroeg onder de wol.

• 22 Juli 2012 - 19:07

Michiel:

Ontberingen, maar wel mooie foto's! We blijven jullie volgen. Veel plezier.

• 22 Juli 2012 - 20:07

Henny En Jacques:

Hallo Allemaal. Wat leuk is dat om jullie zo te zien en een beetje mee te beleven van jullie reis.Knap hoor om je wagen in dat ijskoude water. Pieter had bedacht dat Sepp wel zou vragen aan de piloot of hij ook een stukje mocht vliegen, daar kwamen natuurlijk weer wilde verhalen achteraan dat snappen jullie wel. Van Greetje hoorde ik dat hij de stewardessen wel ingepakt heeft onderweg. He Bob, we gaan Puck niet verkopen hoor, pas maar goed op haar. Morgen gaan wij Beertje ophalen, hij zal het best naar zijn zin hebben hier. Wat een prachtige reisboeken hebben jullie gemaakt. Ik heb ze nog niet helemaal gelezen maar wel het grootste gedeelte. Wij kwamen vanmiddag kwart over 1 aan in 's-Hertogenbosch. Toen naar huis voor het hoogtepunt van de vakantie, wassen en de zooi opruimen. Inmiddels alweer klaar natuurlijk. We hebben het echt geweldig gehad., wel warm (ook 's-nachts)
    Hopelijk kunnen jullie de reis zonder gekkigheid vervolgen, ja, als je de dingen daar meemaakt dan hebben wij het toch prima voor elkaar.
    Heel veel plezier verder en wij kijken nu al uit naar jullie volgende verslagen.
    Groetjes Oma en Opa Jippie

• 23 Juli 2012 - 09:13

Lizzy:

Leuk om zo met jullie mee te reizen!
    Als ik het zo lees is het net kamperen wat jullie aan het doen zijn maar dan in een hotelkamer!
    De mentaliteit daar is zo te lezen "don't worry be happy"en daar zullen jullie aan moeten wennen.
    Veel plezier verder en geniet van die geweldige reis!
    Groetjes Lizzy

• 23 Juli 2012 - 17:20

Anneke:

heel leuk om zo jullie belevenissen te volgen, veel plezier en geniet ervan! Gr. Anneke

• 23 Juli 2012 - 20:57

Monique:

Geweldig die foto's, volgens mij ben je over je angst heen Leo!
    Leuk om jullie zo te volgen, wat een beleving!

Geniet van deze bijzondere reis met z'n allen.

Liefs,
    Monique

• 24 Juli 2012 - 02:03

Dicky:

Hey little ones, wat gaaf om jullie verslag te lezen en de foto's te zien. blijf jullie volgen. groeten voor allemaal xxx dicky

• 24 Juli 2012 - 09:19

Lia Dirksen:

Beste allemaal,

Iedere dag kijk ik even op mijn mail, het is zo leuk om jullie te volgen.
    Geniet van elkaaren van het moois om je heen!
    Dikke zoen,
    Lia

• 24 Juli 2012 - 12:16

Boudewijn:

Hey daar Ontdekkers, heerlijk om jullie te volgen en jullie verhalen vanaf afstand mee te mogen maken. Ik ben zeer benieuwd wat jullie mee gaan maken met de familie McSmith, want ik weet dat ze het erg gaaf vinden om jullie te gaan ontmoeten. Succes met het verbinden met de lokale "Leiders van de Toekomst" tijdens het voetballen en ben benieuwd hoe ze reageren op de shirts. Rich, geestig om te lezen dat je na twee dagen al het fenomeen "omkopen" hebt ontdekt om iets gedaan te krijgen daar in Zuid Afrika. Waar zijn je principes man :-) ? Zo krijgen wij ook een beeld onder welke omstandigheden Alan & Sarah hun werk moeten doen. Expect the unexpected zou jullie motto kunnen zijn. Zo kan je iedere keer weer genieten van een nieuwe "verassing van de dag". Go safe, go well, Boudewijn

• 24 Juli 2012 - 21:26

Iwan:

Ja, dan we je weer hoe goed we het hier hebben. Dat vergeet je gauw.

Geniet ervan!!

Iwan