Alan, Sarah en Lynette - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu Alan, Sarah en Lynette - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu

Alan, Sarah en Lynette

Blijf op de hoogte en volg Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie

25 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Graskop

Nadat we het hooggebergte via de toeristische panoramaroute hebben verlaten komen we op de laagvlakte, het gebied waar we de komende dagen zullen verblijven. Deze laagvlakte is alles wat je van het land verwacht als je denk aan een safari. Zand en dor gras, de bomen zijn kaal want het is winter, toch is het in de middag minstens 25 graden. Het laaste stukje van onze reis naar ons basiskamp Nsele gaat via de onverharde weg, een half uurtje volgens de beschrijving van Alan. Na een goed uur rijden over een wasbord, waarbij we ons verbazen over de Giraffe, reebok, zwijntjes. apen en zelfs een wilde hond. Aangekomen in Nsele weten we dat we minimaal 45 minuten rijden van de onverharde weg verblijven en we moeten even wachten voor een overstekende Giraffe voor we het omheinde park binnenrijden. We verblijven bij Olaf en Stephanie en we zijn de enige gasten. Het is een gezellige safarilodge met kleine huisjes met rieten kap. Voor het eerst is het binnen warmer in de nacht en koel op de dag.

De volgende dag ontmoeten we Sarah bij de Gate, warme knuffels en een bijzonder prettig weerzien. Sarah geeft ons enige uitleg over de lokale omgangsvormen en we gaan op weg naar de Beretta primary school. Onderweg maken we nog en stop bij de lokale bevolking en we verbazen ons dat mensen onder deze omstandigheden kunnen wonen maar bovenal met deze weinige middelen tevreden kunnen zijn.
De ontmoeting met Lynette, de directrice van de school is warm en welkom, dit is een geweldige vrouw. We verkennen de school en beginnen bij de moestuin. Al snel zit Sepp in een klaslokaal en is Bob aan het voetballen met Jake en Lucky (zoons van Alan en Sarah).
Het is indrukwekkend en na de lunch vertrekken we om het dorpje in te gaan om mensen te bezoeken die het echt slecht hebben.

We zijn aan het eind van de dag allemaal onder de indruk van wat we gezien hebben. Hier maken Sarah en Lynette een verschil en het is mooi om hier getuige van te zijn.
Gelukkig komt er nog een auto aanscheuren van de neushoornopvang, de groeten van de zus van Christianne. (het nieuws gaat hier snel).
De opblaasbare wereldbol is een geweldig idee (Yvonne). De ballen die we meegenomen hebben zijn een succes en al snel rennen vijftig kinderen schreeuwend en lachend rond. We opperen het idee een speelgoedbibliotheek te openen op de school. Sarah en Lynette zijn enthousiast en we gooien de eerste Ajaxbal van Bob naar Lynette waarmee de bibliotheek officieel geopend is. Sepp heeft besloten zijn verdiende geld van de vrijmarkt vandaag te doneren aan de speelgoedbibliotheek en Puck zal het geld uit het "Opa Arie Casino fonds" doneren aan dit project. We laten iets moois na!

Vandaag gaan we voetballen en overhandigen we de shirts...

• 25 Juli 2012 - 10:15

Minet:

Ha allemaal, ik begrijp dat jullie van een unieke Afrikaanse Massage (wasbord weg) genoten hebben hahahaha! groeten Minet

• 25 Juli 2012 - 14:14

Henny En Jacques:

Hallo allemaal. Zelfs zo'n wasbord weg is dus genieten. Lijkt me een geweldige ervaring om deze mensen allemaal te ontmoeten. Groetjes Henny en Jacques

• 25 Juli 2012 - 19:15

Hallo beste little five.
    Goed gedaan Puck en natuurlijk ook Sepp en Bob.
    Hebben jullie ook al tijgers gezien. De tijgers hier hebben een beetje last van de warmte,
    maar ze vermaken zich toch met het vangen van klein wild om Oma een plezier te doen.
    Leuk om de plaatselijke school te bezoeken.
    Groeten Oma en Opa Arie.

• 30 Juli 2012 - 00:07

Hi Happy Five:

Hi happy Five!

Wat geweldig om jullie zo te volgen en de prachtige foto's te zien! Het is echt back to basic voor jullie, je beseft dan weer in wat voor luxe we hier leven..
    Geniet elk moment van deze onvergetelijke reis en van elkaar!!

Liefs.

Arjan, Caroline en Anouk

(ps met Knorretje gaat alles super)