Shirtjes aan voor Afrika - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu Shirtjes aan voor Afrika - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu

Shirtjes aan voor Afrika

Blijf op de hoogte en volg Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie

25 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Graskop

Vandaag was het zover, om 13.00 uur was de grote voetbalwedstrijd.

Als we Nsele verlaten komen we eerst een kudde van 30 olifanten tegen, ongelofelijk om dit te ervaren.

De hele Beretta school is uitgelopen en twee teams hebben gestreden voor wat ze waard waren in een stralend Afrikaans winterzonnetje met een graad of 30! Na afloop hebben we de shirts overhandigd aan de leerlingen en de directrice Lynette, Samen met drie ballen, ballenpomp en een scheidsrechtersfluit. De shirts toverde blije gezichten en het was echt een schot in de roos. Dus mensen die allemaal geholpen hebben met het verzamelen, heel veel dank namens de kinderen van Acornhoek!
De school zal de shirts beheren en uitgeven met wedstrijden en sportdagen, want die hebben ze hier ook gewoon.

Daarna was het tijd voor een lunch onder de boom. Hier nemen we afscheid van Sarah, Jake, Lucky, Meg en natuurlijk Lynette en haar secundant Jozef. Sepp heeft besloten zijn zuurverdiende centen van de koninginnendag te doneren aan de speelgoed bibliotheek en Puck sluit hierbij aan. Samen hebben ze 170euro (1700 rand) om aan speelgoed te besteden, samen met de ballen en springtouwen is de speelbieb een feit!
Richard had van de afgelopen rondleidingen op De Viersprong nog 500 euro te verdelen. Deze zijn overgedragen aan de goede zorgen van Lynette met het verzoek dit te besteden om de omstandigheden in de keuken te verbeteren of er anders tafels voor de jongste kinderen voor te kopen. De tranen van Lynette vertelden ons genoeg. Iedere cent komt hier echt op zijn plek en wordt volledig benut.

Het afscheid is niet voorgoed, dat is zeker. De steun is niet eenmalig en er is enorm veel te bereiken met de inbreng van kennis, een blijk van verbondenheid en wat kleine bijdragen.

Morgen gaan we met Alan naar Umlani in de Timbervati, weer een andere wereld. We zullen voor een aatal dagen van de digitale aardbodem verdwijnen om onze aarde te ontdekken.

• 25 Juli 2012 - 20:57

Henny En Jacques:

Wat een mooie dingen hebben jullie vandaag gedaan. heerlijk om mensen blij te kunnen maken.
    Wij wensen jullie alvast voor morgen heel veel plezier op jullie reis met Alan.
    Groeten Henny en Jacques

• 26 Juli 2012 - 19:51

Lizzy:

Goed om te lezen dat je met relatief weinig veel mensen gelukkig kunt maken!Heel goed van de kinderen om er hun eigen zwaar verdiende geld hier aan te besteden!!!
    Veel plezier met jullie jungletocht.
    Groetjes Lizzy

• 26 Juli 2012 - 23:47

Pieter Hemels:

wat ongelooflijk mooi dat jullie dit weer 'even' doen. Het is fijn om op afstand met jullie mee te mogen reizen en jullie verhalen te mogen delen. Doe de groeten aan David in Umlani. Ik bel de luipaarden even dat ze klaar gaan zitten om zich aan jullie te showen. Have fun!

• 27 Juli 2012 - 14:36

Michiel:

Ha big little ones, wat een mooie belevenis! Zelfs hier in het zuiden van Frankrijk met 30C: kippenvel. We zien uit naar de volgende verhalen. Veel plezier.

• 27 Juli 2012 - 23:13

Pattywilleboordse@hotmail.com:

Hallo Richard en Leonie and kids wat een prachtige ervaring beleven jullie daar.Maar de mooiste beleving is al die mensen en kinderen zo gelukkig te zien nadat jullie van alles voor hen gedaan hebben. Nog veel plezier, take care, groet Patty.

• 28 Juli 2012 - 09:16

Hoi:

Wat doen jullie veel goeds voor de mensen daar, echt super! Erg leuk om dat te lezen. Geniet van al het moois.
    groetjes, Manon en Patricia

• 28 Juli 2012 - 11:59

Van Een Fan.:

Hoi familie ver weg!
    Leuk om zo mee te beleven wat jullie tegenkomen en meemaken. Geniet ervan wij lezen graag mee.
    Nog heel veel vakantie plezier met zijn allen.
    Groeten Kees en Mieke

• 29 Juli 2012 - 20:48

29 Juli 2012:

Dag lieve allemaal,
    Mooi dat jullie mensen blij kunnen maken, ik ben erg benieuwd naar jullie volgende verhalen. Geniet er van...enne...30 olifanten is wel een erg rond getal, dus niet overdrijven he, 't is al bijzonder genoeg.
    Kus van Mirjam (Takkie).