Swaziland - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu Swaziland - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu

Swaziland

Blijf op de hoogte en volg Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie

31 Juli 2012 | Swaziland, Mbabane

Gisterochtend hebben we afscheid genomen van Alan en Umlani. We sluiten een waardevolle tijd af en beseffen dat we iets hebben beleefd wat we niet snel zullen evenaren. Alan is onze Rhino, een zwaar bedreigde diersoort waarvan er nog maar een paar exemplaren rondlopen in het wild. Helaas snappen we maar al te goed dat ook deze Rhino het erg moeilijk heeft.

We hebben vandaag een enorme autorit gemaakt vanaf Acornhoek naar een plaats in Swaziland wat echt niet uit te spreken is. We zijn vanochtend vroeg weggereden van onze thuisbasis Nsele. Alan en Sarah hadden deze prachtige lodge voor ons geboekt als "thuisbasis". In de dagen dat we erzijn geweest is het ook een echt thuis voor ons geworden. Bij onze terugkomst had Jennifer een heerlijke maaltijd gemaakt waarbij ze speciaal rekening had gehouden met de "dieeet wensen" van onze Bob. Ook opa en oma zijn weer aangeschoven en als een echte familie hebben we tot diep in de avond aaan tafel gezeten en verhalen opgehaald over Afrika en Nederland. We gingen hierddor pas laat naar bed, het was zeker een uur of negen. Daarna zijn we nog even wakkergehouden door een scharrelend nijlpaard achter het hek, maar ja, we kunnen niet alles hebben in het leven.

De reis vandaag door Swaziland is een belevenis, heerlijke mensen en toch weer een heel ander stukje Afrika. De Arts en Crafts zijn erg mooi en we hebben de lokale economie een behoorlijke impuls gegeven.
Vanochtend zaten we nog in de bush en nu zitten we in het bosrijke hoogland van de Swazi.

Morgen op weg naar de moerassen, de krokodil wacht en wij zijn er klaar voor!

Het internet is hier trager dan het op de zuidpool zal zijn maar we gaan een dapere poging wagen wat achterstallig fotomateriaal in te laden bij de verslagen.
De kwaliteit zal iets minder zijn maar de plaatjes spreken voor zich.

• 31 Juli 2012 - 20:53

Hennyy En Jacques:

Lieve Schatten.
    Volgens mij hebben de kinderen in de afgelopen week daar meer geleerd dan hier mogelijk is in vele jaren.(jullie waarschijnlijk ook)
    Het zien van dit soort leven kan je iemand hier niet zo snel bijbrengen denk ik. Je hoort er van maar als je dit van zo nabij ziet dan gaat er denk ik heel wat door je heen. Prachtig dat jullie deze mogelijkheid hebben gehad en dit ook naar waarde weten in te schatten.
    Op nu naar het andere gedeelte van dit mooie land.
    Wij blijven benieuwd naar jullie verhalen. Sepp, die struisvogel zou ik maar lekker alleen laten lopen. Dat gaat veel te snel. Bob lacht zich een rotje als jij er afduikelt.
    Dikke knuffel van ons. Henny en Jacques

• 02 Augustus 2012 - 16:05

Manon En Patricia:

Wat een belevenissen, zo bijzonder. Super om jullie zo te volgen. Geniet van al jullie avonturen.
    groetjes,
    Manon en Patricia

• 03 Augustus 2012 - 17:19

Joke Beneker:

Lieve Luitjes,
    Hopelijk maken jullie het goed tijdens de reis door Swaziland en komen jullie oren en ogen te kort! Het moet overweldigend mooi zijn als ik jullie verslagen zo lees. Fijn dat de invulling van jullie reis zo goed uitpakt en die ervaring kan delen met z`n vijven.
    Alle goeds gewenst voor de komende tijd,
    Groeten, Fam. Beneker