Op safari... zonder Alan. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu Op safari... zonder Alan. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu

Op safari... zonder Alan.

Blijf op de hoogte en volg Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie

06 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Daar gingen we dan, voor het eerst zelfstandig op safari in het mooie Elephant park van Addo. Een groot verschil met de Timbervati in het noordoosten waar de dieren een vrije uitloop hebben in een gebied zo groot als Nederland. Hier is het park volledig gesloten. Em toch is het ook hier mogelijk dat je hier gewoon opgevreten kan worden zonder dat iemand het zal merken.

Het gebied aan de kust is anders, veel groener maar ook een lagere vegetatie, dus geen Giraffe hier. Maar wel genoeg andere dieren in de aanbieding. Natuurlijk heel veel olifanten maar deze keer ook veel Zebra's en weer heel andere soorten Koedoe en Eland.

Op safari met onze eigen huurauto en we hebben medelijden degene die hem straks mag wassen niet. Het eerste wat opvalt is het tempo waarmee we rijden, iedereen scheurt ons voorbij. Wij kijken naar de sproren, analyseren de stront en herkennen welke dieren hier onlangs zijn langsgekomen. Soms stopppen we de motor om even te ruiken of er olifanten in de buurt zijn. Ik denk dat we met afstand de meeste dieren gespot hebben. In ieder geval hadden we weer onvergetelijke ontmoetingen met olifanten. Wat blijven deze dieren toch bijzonder.

Om 10 uur reden we het park in en om 18 uur reden we er weer uit, helaas geen tijd om alle paden te rijden. We hebben echt veel gezien en vooral ook weer andere dieren in een andere omgeving.

Morgen rijden we langs de kust naar Knysna, ongeveer 300 km. Inmiddels zijn we al zo ingeburgerd zodat het maar een klein stukje is.

• 06 Augustus 2012 - 09:55

Greetje En Hans:

Hallo little five,

Wat een prachtige natuur die via jullie leuke verslagen en mooie foto's bij ons op het schem verschijnen, jammer dat we het nog niet kunnen ruiken.
    Het is iedere keer weer een verassing.

Groeten, oma en opa Arie

• 06 Augustus 2012 - 14:26

Joop En Nettie:

Beste Little Five,

Hartelijk dank voor jullie verslagen en schitterende foto's, we zijn er heel blij mee. We krijgen zo een hele goede indruk van alles wat jullie zien en meemaken.
    Geniet er de komende week nog van. We blijven jullie volgen.

Heel veel groetjes, Joop en Nettie

• 06 Augustus 2012 - 16:26

Michiel:

Nu wij weer thuis, eindelijk gelegenheid gevonden om in alle rust jullie foto's te bekijken: prachtig, prachtig. We zien naar jullie volgende berichten en foto's. Michiel (in een regenachtig Maarn)

• 06 Augustus 2012 - 19:21

Monique:

Wat prachtig allemaal, genieten maar nu het nog kan!!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs.
    Monique

• 06 Augustus 2012 - 20:45

Gerda Schregardus:

Mooi om jullie belevenissen te lezen. Een prachtige reis en dank je wel voor de prachtige foto's. Zo kunnen we heerlijk mee genieten.

• 07 Augustus 2012 - 11:58

Henny En Jacques:

Ben benieuwd naar de eerste rondleiding op de Viersprong.
    Wel een omschakeling voor je Richard.
    Die stront zal wel van wat andere dieren komen!
    Het is steeds weer genieten van jullie belevenissen.
    Liefs van ons.