Wat een verrassing! - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu Wat een verrassing! - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu

Wat een verrassing!

Blijf op de hoogte en volg Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie

07 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Knysna

Vanuit Port Elizabeth hadden we een rit van 300km voor de boeg naar de plaats Knysna aan de Westkaap. Onderweg kwam de eerst regen, gevolgt door zware regen en aangekomen bij het hotel kwam het met bakken uit de lucht. We hebben heerlijk kunnen kijken naar de Olympische spelen en weer eens een spelletje kunnen doen. Daarna heerlijk gegeten en bijtijds naar bed.

De voorspelling voor de volgende dag (vandaag) was even slecht, dat was even slikken. Vanochtend om 8 uur goot het van de regen en hebben we maar en kleine autoroute uitgezet. We zien het wel.

Knysna is een toeristisch oord en alles is hier gefocust op watersport, de winkels zijn net als in europa en de bevolking overwegend blank. Dure huizen langs de kustlijn die erg mooi is. Wij beloten naar en walvisspot punt te gaan, wie weet hadden we geluk.
Het punt was prachtig en de indische oceaan liet zich van haar mooiste kant zien. Af en toe een enorme hoosbui dus we zijn even gestopt om regenpakken ( vuilniszakken met een gat) te kopen.
Hierna zijn we naar Plettenburg gereden door de stromende regen over een onverharde weg, gieren van het lachen want de auto zag er niet meer uit.

Bij "Plet" zijn we naar het het Robberg Nature Reserve gegaan om een lange trail te gaan wandelen, de bekkies van de kinderen stonden op naderende storm maar we waren onverbiddelijk, we laten ons niet stuiten door een paar regenbuien!

Robberg is fantastisch en je loop over een schiereiland waar de zee al 150 miljoen jaar tegenaan loopt te beuken. En.... al snel brak de zon door. Om ons heen zagen we in de omtrek de buien leegvallen boven de vakantiehuizen en wij zaten midden in het enige zonnige stukje.
De wind trok aan en de golven waren enorm en beukten op de rotsen, wat een schouwspel. Prachtige meeuwen en aalscholvers in de harde wind maar de verrassing kwam op te terugweg. Groepen met zeehonden en dolfijnen waren druk in de weer met jagen en luieren. Wat zijn de dieren toch vele malen mooier in hun natuurlijke omgeving!

Na een pittige trail van ruim vier uur, met behoorlijk klauterpartijen langs de rotsen en over de duinen, kwamen we terug bij de auto, verrast van alle indruken en dit natuurgeweld. Weer een hele andere omgeving dan de Timbervati, Swaziland en Addo.

We dachten nog even aan de woorden van Alan; "Als je het niet verwacht, komt het mooie vanzelf naar je toe".

• 08 Augustus 2012 - 08:29

Henny En Jacques:

Wat een geweldige foto's van dat natuurgeweld.
    Pittige trail hebben jullie gemaakt, gelukkig werd die wel beloond. Deze natuur laat zich natuurlijk niet altijd op deze manier bewonderen. Ondanks de ontberingen een welbestede dag. Zelfs voor de kinderen denken wij.
    Puck alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen, laat je maar lekker verwennen.
    Dikke knuffel

• 08 Augustus 2012 - 08:29

Henny En Jacques:

Wat een geweldige foto's van dat natuurgeweld.
    Dikke knuffel

• 08 Augustus 2012 - 10:26

Tony Caat Eeke En Lot:

Hiep hiep hoera. Gefeliciteerd Puck met je verjaardag.
    En wat een prachtige verhalen om te lezen en geweldig die natuurgeweld van de zee he!!
    Leonie weer helemaal opgeknapt?
    Geniet en we blijven jullie volgen.
    Groetjes

• 08 Augustus 2012 - 21:31

Mieke Stigter:

Hoi geluksvogels, om zoveel moois te zien echt geweldig allemaal.
    Puck gefeliciteerd met je verjaardag geniet ervan. De volgende verjaardagen gaan echt anders.
    Nog veel mooie dagen voor jullie allemaal.
    Groeten van ons.

• 08 Augustus 2012 - 23:03

Marco. Owyn, Guido En Joke Beneker:

Je zal maar 15 worden in zo`n geweldige omgeving.
    Puck, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, we denken aan je.
    Veel plezier daar en veel liefs voor allemaal!