We plannen op Afrikaanse wijze. - Reisverslag uit Woudenberg, Nederland van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu We plannen op Afrikaanse wijze. - Reisverslag uit Woudenberg, Nederland van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu

We plannen op Afrikaanse wijze.

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie

16 Maart 2013 | Nederland, Woudenberg

Vandaag is het een week voor vetrek. Reis, verblijf, auto en de constante vraag 'Wat neem je mee?', 'Wat moet je niet vergeten?" wil eigenlijk niet meer zeggen dat we nog steeds vrezen dood te gaan als er een schone onderbroek te weinig wordt ingepakt. Afgelopen week wist Thijs Heslenfeld me al fijntjes te wijzen op het feit dat voorbereiden eigenlijk zonde van de tijd is en bij voorbaat een ingrediënt om het plezier te vergallen. (Met dank Thijs...)
Donderdag deed Spoon er een schepje bovenop, en we hebben besloten straks 'Daar te gaan waar de energie gaat stromen'... Het mooie hieraan is dat we nu allebei weten dat het goed zit. Alan McSmith heeft meerdere keren de opmerking geplaatst; " The Swiss invented the watch, Africa invented time.." het valt allemaal op zijn plaats.

Voor de oplettende lezer komt dit verslag niet voor niets uit Woudenberg. Landgoed De Viersprong zit vol in de energie, energie waar je vrolijk van wordt, energie die je deelt en waar je energie voor terug krijgt. Deze energie vliegt momenteel over grenzen en continenten, het lijkt onuitputtelijk.

De komende week zal naast een belachelijke hoeveelheid werk vooral bestaan uit gesprekken. Gesprekken over de wezenlijke zaken van het leven en de keuzes die je zelf maakt. Een kort briefje naar de mensen die serieus overwogen hebben in het vliegtuig te stappen en mee te gaan, omdat ze weten dat dit een keer in hun leven gaat gebeuren en omdat ze weten dat ze iets toe kunnen voegen en voor een aantal ook omdat ze weten als een rijker mens terug te zullen keren naar Nederland.
Maar op een of andere westerse reden past het volgen van je hart zo moeilijk in onze agenda...

Ten slotte een aantal foto's, waar gaat dit over? Het gaat over Spoon in Nederland, de dingen die we samen hebben ondernomen op de basisschool. De dingen die we nu weer gaan doen op de Primary schools in Zuid Afrika. Dingen die echt zijn en die een verschil maken.
De teksten zijn wonderschoon in eenvoud, de foto verteld het verhaal. Dat verhaal...daar wil je toch een personage in zijn.

• 16 Maart 2013 - 19:03

Michiel Keizer:

Energie, Verschil maken en het Echte.
    En dat op de 'eve' voor je vertrek.
    Ik zie uit naar je verhalen, belevenissen!
    Michiel

• 17 Maart 2013 - 11:52

Liadirksen:

Hoi Richard ,
    Succes met de voorbereidingen!
    En ik kijk naar je verslagen uit .lieve groet,
    Lia

• 18 Maart 2013 - 09:21

Henny En Jacques Zweekhorst:

Hoi Richard.
    Geweldig deze mogelijkheid, leren en genieten van het leven, wat wil je nog meer.
    Veel succes daar, goeie reis en fijn dat wij op deze manier kunnen meegenieten van deze prachtige reis.

• 18 Maart 2013 - 09:56

Mirjam:

Hey BUUM!!!
    Wat gaaf dat je weer gaat!
    Heel veel plezier, energie en avontuur toegewenst!
    En ... veilige landing (daar en hier)
    (-8

Liefs (oude) BUUF!
    (-8

• 18 Maart 2013 - 11:57

Hanny En Hans:

Kregen net een mail van je moeder dat je weer op stap gaat. We wensen je een heel mooie reis toe, succes met de voorbereidingen en we gaan zeker je verslagen lezen, net zo als vorig jaar.

• 18 Maart 2013 - 12:54

Jan De Jong:

Hallo Richard, af en toe heb ik kontakt met je ouders, en ik hoorde dat je weer een mooie reis
    gaat maken. Ik wens je ook een hele mooie reis toe, en naar je verslagen ben ik zeker beniewd evenals
    de foto`s, hartelijke groeten ook thuis, Jan de Jong.