Werelds! - Reisverslag uit Woudenberg, Nederland van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu Werelds! - Reisverslag uit Woudenberg, Nederland van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu

Werelds!

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie

19 Maart 2013 | Nederland, Woudenberg

Vanochtend was het vroeg, te vroeg naar mijn beleving. Eerst de laatste zaken bij het Apollo hotel in Amsterdam op orde gemaakt en gaandeweg doorgenomen hoe we het komende jaar de bloembakken als moestuin kunnen gaan gebruiken. Weer een knotsgek project waarbij eerlijke groenten en natuurlijke processen een rol spelen, ik pak het er maar even bij.

Aansluitend naar De viersprong waar we tot veel te laat bezig zijn met het voorbereiden van een anders knotsgek en energievol project. Als ik om 19.30 uur thuis kom is de batterij wel leeg. Snel onder de douche en Sepp nog even lekker ingestopt. Laptop en beamer mee en op weg naar Woudenberg waar ik voor de lokale Wereldwinkel een presentatie verzorg voor Wilderness Vision en de Beretta school.

Ik gebruik een presentatie die Alan op mijn laptop heeft achtergelaten. Afbeeldingen van alle mensen die ik over een paar dagen weer ga ontmoeten. De olifanten, the Bush, Lynette, Sarah en Lucky. Ik vertel het verhaal van Spoon en hoe ontmoetingen op een knotsgekke manier tot stand kunnen komen.
De spreektijd van een half uur blijkt een onmogelijke opgave en als ik om rond tien uur weg rij is de batterij weer opgeladen. Met een mooie cheque van 500 euro, een fles eerlijke wijn maar vooral een moment van oprechte aandacht en interesse, ga ik weer naar huis.

Een ontmoeting met oprecht mooie mensen die ergens voor staan en hebben besloten dat kleine dingen een verschil maken. Mensen die snappen dat aan de zijlijn blijven staan gewoon geen optie is, omdat je er niet gelukkig van zal worden. mensen waar je op een of andere manier dus werkelijk weer energie van krijgt.

Straks weer een mooi bedrag om te besteden voor de bibliotheek van Beretta. Daar zijn nog lege schappen genoeg...

Wereld Winkel Woudenberg! Werelds...

• 20 Maart 2013 - 12:36

Henny Zweekhorst:

Bij dit vergeleken zal de reis die je gaat maken lekker rustig even bijkomen zijn.