Pitjieskaas - Reisverslag uit Maarn, Nederland van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu Pitjieskaas - Reisverslag uit Maarn, Nederland van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu

Pitjieskaas

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie

23 Maart 2013 | Nederland, Maarn

Buiten is het min twee en met de snijden oosten wind voelt het nog een stuk kouder aan. In mijn koffer zitten drie korte broeken en een paar T shirts en toch is hij zwaar en overvol.

Eerst de boodschappenlijst voor Nsele waar Stephanie de muntdrop en 'Pitjieskaas' als voorwaarde had gesteld om te mogen komen.
Verder een boek van minstens 3 kilo voor de Beretta school bibliotheek, Nederland XL, luchtfoto's met Nederlandse en Engelse teksten over de knotsgekke manier waarop wij ons land hebben ingericht in de afgelopen 500 jaar (de leeftijd van een flinke struik in Afrika...). De verbinding tussen Nederland en Beretta is er al een tijdje en ook nu zit er weer een pakje in mijn koffer van Leonie (Haas) voor Alan en Sarah.
Verder mijn hoed en een boek over het leven in Zuiderlijk Afrika, de biografie van Nelson Mandela neem ik mee.

Klaar om te gaan en morgen is het gewoon dertig graden!

De afgelopen dagen kreeg ik van veel mensen een bedragen toegestopt om mee te nemen, om gewoon ter plekke te kijken wat er van pas kan komen.
Geld is en blijft toch een raar middel, we hebben het nodig maar het kan ook zoveel kapot maken. Daarom heb ik soms gevraagd of mensen het wilde houden, maar daarbij begrijp ik gewoon dat het leuk is een helpende hand uit te steken.
Hierop heb ik het volgende bedacht; Ik ga proberen de bibliotheek bij Beretta een beetje te vullen met boeken, die boeken wil ik echt lokaal kopen en in overleg met Lynette bepalen waar behoefte aan is.
Om alles overzichtelijk en zuiver te houden is het handig, als mensen iets willen bijdragen, om gewoon iets over te maken onder vermelding van Wilderniss Mission. Stuur mij dan ook direct een mail naar info@tuinenvanvroeger.nl en ik zorg dat er ter plekke iets zinnigs mee zal gebeuren. 10 euro voor boeken of 15 euro voor een stuk gereedschap voor de moestuin. In deze orde van grote is en blijft het leuk en stimuleren we de lokale economie een beetje met zijn allen.

Belangrijkste blijft dat er kennis gebracht wordt en er we ons echt en duurzaam verbonden voelen met de projecten. Dus...geld..leuk, fijn en dank, maar het is slechts bijzaak!
Tuinen van Vroeger, rekening nummer 382475267, ovv Wilderniss Mission.

Voorlopig is de Pitjeskaas ingepakt en wacht er een lange vliegreis.
Tot morgen!

  • 23 Maart 2013 - 17:08

    Henny En Jacques:

    Als je terug komt is je koffer lekker licht. Leuk hoor om daar alles uit te delen. Net Sinter Klaas!
    Ik doe wel mee hoor met die bibliotheek. Goeie reis en heel veel liefs.

  • 23 Maart 2013 - 21:54

    Karin Grigoras:

    Hoi Richard, jij zit op dit moment in het vliegtuig. Met een mooi vooruitzicht, de zon! En weer een avontuurlijke reis. Ik wens je een hele mooie en bijzondere tijd. Geniet! Wat is het leuk om je verhalen te lezen. Ik kijk al weer uit naar je volgende ervaring. Groetjes karin

  • 24 Maart 2013 - 11:16

    Puck,Bob,Sepp En Leonie:

    Hoi lieverd,
    Wat fijn dat je goed geland bent in Johannesburg en goed geslapen hebt in het vliegtuig.
    Nog even en dan kan je een duik nemen in het zwembad bij Stephanie en Olaf!
    Hier hebben we de open haard aan ( wat is het hier koud ).
    De kinderen zitten keurig aan hun huiswerk en ik aan jouw administratie, hahahaha.
    Geef iedereen een big hug van ons. XXXX van ons allemaal

  • 24 Maart 2013 - 14:36

    Maarten Vos:

    Hè Richard,
    Wat gaaf dat je dit allemaal onderneemt en daar de bevolking op de goede weg helpt!
    Als je terug bent en je hebt tijd voor Snorremans moeten we maar eens afspreken.
    Heel veel succes en plezier maar dat zal wel gaan. Maarten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie

28 dagen lang ontdekken we met zijn vijven Zuid Afrika. We gaan op zoek naar nieuwe indrukken en hopen te vinden wat we al lang vergeten zijn. Gaat Afrika ons meer geven dan we er ooit naartoe kunnen brengen?

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 38743

Voorgaande reizen:

02 Januari 2019 - 11 Februari 2019

Let's Try

05 Februari 2015 - 10 Maart 2015

Ti tsembi we n'wini

01 Maart 2013 - 11 April 2013

11000 kilometer reizen om jezelf tegen te komen.

20 Juli 2012 - 16 Augustus 2012

The Little Five trip

Landen bezocht: