Warm welkom! - Reisverslag uit Acornhoek, Zuid-Afrika van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu Warm welkom! - Reisverslag uit Acornhoek, Zuid-Afrika van Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie Zweekhorst - WaarBenJij.nu

Warm welkom!

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie

25 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Acornhoek

De afgelopen nacht heb ik in één keer alle vermoeidheid weggeslapen en vanochtend kon ik de wereld weer aan. Omdat de stroom tijdelijk afgesloten was betekende het een koude douche, gelukig was het buiten al 20 graden en was ik gelijk goed wakker. Na het onbijt op weg naar Lynette en als ik haar ven later achter in de moestuin tref is het een waar feest van herkenning. Samen lopen we een uur door de moestuin en praten over de planten, combinaties en gebruik van de kruiden.
Vervolgens komt Spoon het feest compleet maken en na een paar warme omhelzingen praten we al snel gezamelijk over de dingen die er echt toe doen in het leven. De keuzes die we allemaal maken en vooral de gedachte die erachter schuilt. We luisteren naar- en leren van elkaar. We staan onder een oude boom en vinden heel veel dingen die ons bind. Als Alan het heeft over "A meeningfull encounter" dan is dat in deze een understatement geweest.
ik begin het Afrikaanse leven te begrijpen en de eerste dag wordt er niet over plannen en zaken gesproken, hoewel ik bijzonder ongeduldig ben om haast te maken en zoveel mogelijk kansen te benutten besluit ik gelaten in het ritme van Afrika mee te gaan en het bevalt me uitstekend.

Samen met Spoon gaan we voor een lokale lunch, kip met pap. Als we samen verder bijpraten voelt het alsof we elkaar vorige week nog gezien hebben. Wat heeft deze man een uitzonderlijk wijsheid en visie en bovenal wat kunnen we elkaar aanvullen, de enegie gaat letterijk weer stromen. Samen snijden we even een probleem aan, de danslessen op de scholen het is onmogelijk het voor elkaar te krijgen. Met vijf minuten is de oplossing daar, het plan is te leuk om hier te omschrijven, laat jullie maar verrassen.
Samen rijden we terug naar Beretta waar ik nog even napraat met Lynette, ondertussen plant ik wat dingen in de moestuin want praten en werken gaat prima samen.

Terug in Nsele staat er een safari op het programma, met de complimenten van Olav en Stephanie. We rijden naar het gebied Thornybush. De safari is heerlijk maar slechts een schim van wat we Alan gedaan hebben. Dit is toerisme, hier komen de mensen die denken dat het een grote dierentuin is.
We hebben prachtige momenten met de neushoorns, leeuw en jawel.... eindelijk het luipaard.

Als we terugkomen is het laat, we eten weer heerlijk en praten of er te weinig tijd is om alles te zeggen wat we tegen elkaar willen zeggen.
Morgen is het vroeg dag en ga ik een deel van de ochtend werken in de moestuin, de aarde voelen en samen met de mensen werken. Ik verwacht Spoon niet voor 10 uur maar daarna pak ik het programma met hem wer op. Er staan mooie ontmoetingen in het vooruitzicht maar daar schrijf ik morgen wel over.

Een tipje van de sluier..botjes gooien.

  • 25 Maart 2013 - 23:05

    Puck:

    Lieve papa,
    Laat ik maar beginnen dat ik gemengde gevoelens heb over dat luipaard.
    Ik ben blij voor je maar heb ook een gruwelijk hekel aan je nu, haha.
    En daarnaast ook nog de neushoorn en ook nog eens lekker weer. Ik ben echt zo jaloers op je.
    Het zijn in ieder geval weer mooie foto's! En ik vind het fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik mis je wel hoor, daarom heb ik elke dag als ik thuiskom je velletje aan, haha.
    Geef je Spoon en Lynett nog een dikke knuffel van mij?

    Dikke kus punk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Puck, Bob, Sepp, Richard en Leonie

28 dagen lang ontdekken we met zijn vijven Zuid Afrika. We gaan op zoek naar nieuwe indrukken en hopen te vinden wat we al lang vergeten zijn. Gaat Afrika ons meer geven dan we er ooit naartoe kunnen brengen?

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 38726

Voorgaande reizen:

02 Januari 2019 - 11 Februari 2019

Let's Try

05 Februari 2015 - 10 Maart 2015

Ti tsembi we n'wini

01 Maart 2013 - 11 April 2013

11000 kilometer reizen om jezelf tegen te komen.

20 Juli 2012 - 16 Augustus 2012

The Little Five trip

Landen bezocht: